"חנוך את הילד על פי חלומו"
כדי להגשים חלום של ילד
צריך שהמבוגרים סביבו לא יעצמו את עיניהם
הרגעים האלה בהם אנו חשים חוסר אונים הם הרגעים הקשים בחיינו.
אבל הרגע הזה בו אני רואה את הילד שלי ניצב מול אתגר ומרגיש חוסר אונים הקושי שלי עצום וגדול עוד יותר
תהליך האימון עם ילדים ובני נוער הינו חוויה מרתקת ומרגשת עבורי.
היום במבט לאחור אני מבין שכדי שהילד יצליח להשיג את התוצאה הרצויה לו הצורך הראשון עוד לפני בחירת ה"כלי האימוני" לעבודה עם הילד הוא:
יצירת מרחב עבודה בטוח עבור הילד
מרחב המבוסס על הרגשת אמון , ביטחון וכימיה בין המאמן והילד.
על מנת שאוכל ללוות את הילד להצלחה שלו יש צורך לגלות יחד "בעבודה משותפת " את התחום שבו התעורר הקושי עליו הוא מעוניין להתגבר , לתחום אותו ולהגדיר את היעד , התוצאה הרצויה.
חיזוק המודעות הרגשית זיהוי הרגשות והיכולת לתת להן ביטוי ישמשו בסיס מוצק להתמודדות של הילד עם הקושי ויצירת השינוי הנדרש.
לעיתים הקושי שילדך חווה עלול לגרום לו לאבד את האמון ביכולות שלו.
המחשבה שילד יאבד את האמון בעצמו ויבחר לוותר על הרצון לחלום מטרידה אותי מאוד.
מה אנחנו המבוגרים סביבו יכולים לעשות?
האם ישנם כלים שאנחנו ההורים יכולים לצייד את הילד?
הילד נושא בתוכו "הר געש" שמבקש להתפרץ בכל רגע, לעיתים מצבים מסוימים גורמים להתפרצות ולהתבטאות בדרך שאינה מתאימה ומקובלת.
(דרך שעלולה להציף אצלנו ההורים הרגשה של חוסר אונים מול הסיטואציה )
כך אפשר לזהות שצריך לעצור ולעשות משהו:
הילד חש קושי להתבטא וליצור קשרים חברתיים עם בני גילו.
"אף אחד לא משחק איתי בהפסקה"
התפרצויות זעם ואלימות מילולית או פיזית כלפי הסביבה.
הפחד מ.......
"קשה לי להירדם בלילה"
הרטבת לילה
"לא משנה כמה אלמד, אני אגיע למבחן ואשכח הכול"
"זה אף פעם לא מצליח לי"
אלברט איינשטיין אמר:
דמיון חשוב יותר מידע.
הידע מוגבל אך הדמיון חובק עולם.
בואו נאפשר לילד שלך לממש את היכולות שלו כך בפרק זמן קצר יוכל ליצור את השינוי שהוא רוצה.
שינוי באמצעות כלים שיסייעו לו להתמודד טוב יותר גם עם האתגרים בהמשך.
תהליך האימון מחזק את האמון והערכה עצמית של הילד ובשיפור יכולת הביטוי העצמי.